Zwroty i reklamacje
Zasady zwracania produktów kupionych on-line w sklepie internetowym Świat Zabawek:
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 30 dni. Znaczy to tyle, że przysługuje Ci prawo do namysłu, umożliwiające zapoznanie się z towarem i rozważenie zakupu. Takie samo prawo przysługuje Przedsiębiorcom na prawach konsumenta.
Żeby efektywnie odstąpić od umowy:
1. złóż nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy [ wzór oświadczenia pobierzesz klikając na pogrubiony tekst obok ]. Możesz przesłać je nam drogą mailową na adres: kontakt@swiatzabawek.net.pl lub wydrukować je i włożyć do zwracanej nam paczki.
2. wyślij nam nietrafiony zakup na adres:
Toys Gallery sp. z o.o., ul. Sidorska 117B, 21-500 Biała Podlaska,z dopiskiem Zwrot Sklep internetowy Świat Zabawek. Koszt zwrotu zgodnie z polskim prawem ponosi kupujący.
2A. Możesz skorzystać z oferowanej przez nas opcji Szybkich Zwrotów InPost i nadać do nas paczkę korzystając z Paczkomatów. By nadać przesyłkę wejdź na stronę: szybkiezwroty.pl/pl/Swiat_Zabawek
Pamiętaj, że nadać możesz jedynie te produkty (zamówienie), które jest możliwe wysyłką paczkomatem. Koszt nadania Szybkiego Zwrotu ponosi Klient lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta. Więcej o tym jak dokonać Szybkiego Zwrotu znajdziesz tutaj: https://www.swiatzabawek.net.pl/szybkie-zwroty-inpost.html
Zwrócimy Ci niezwłocznie środki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zachowujemy prawo do wstrzymania się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. W przypadku kiedy zdecydujesz się korzystać z produktu, który chcesz zwrócić odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Pamiętaj, ze możesz użyć produktu tylko by sprawdzić jego cechy i funkcje.
30 dni na odstąpienie od umowy liczymy:
- dla umowy, która dotyczy towaru - od momentu kiedy otrzymasz zamówione produkty, czyli od momentu kiedy Ty lub osoba trzecia, upoważniona przez Ciebie, wejdziecie w posiadanie zamówienia
- dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy
Pamiętaj, że od reguły odstąpienia od umowy istnieją wyjątki. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi (lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta) w przypadku gdy:
- przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- zawarł umowę o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie.
Zasady zwracania i wymiany produktów kupionych w salonach stacjonarnych Świat Zabawek:
Na zwrot produktu kupionego w sklepie stacjonarnym masz 14 dni kalendarzowych od dnia zakupu, znajdziesz go na paragonie bądź potwierdzeniu transakcji płatniczej jeśli płatność dokonana była kartą. Jedyny wyjątek, kiedy nie dopuszczamy zwrotów w sklepach stacjonarnych to gdy produkty podlegały wyprzedaży. Do dokonania zwrotu bądź wymiany sprzedawca będzie potrzebował dowodu zakupu. By dokonać zwrotu lub wymiany musisz udać się do salonu, w którym dokonano zakupu.
Zwrot środków w przypadku zwrotu produktu kupionego w sklepie stacjonarnym jest możliwy wyłącznie na kartę podarunkową. Karta podarunkowa jest ważna rok od jej aktywacji. Jeśli kwota zwrotu nie przekracza 30zł brutto, zwrot środków zostanie przekazany w formie, w której dokonano płatności.
Jeśli rozmyślisz się co do zakupu możesz go także wymienić na inny produkt - masz na to również 14 dni kalendarzowych.
W obu przypadkach produkt, który zwracasz bądź wymieniasz musi być: wolny od wad, niezniszczony i fabrycznym opakowaniu.
Regulamin zwrotu i wymiany w sklepie stacjonarnym jest zawsze dostępny u sprzedawcy.
Zasady reklamowania produktów:
Mamy obowiązek dostarczyć Ci towar zgodny z umową. Jeżeli kupiony towar jest niezgodny z umową, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę). Jeśli naprawa lub wymiana będą niemożliwe lub zbyt kosztowne możemy w toku reklamacji obniżyć cenę reklamowanego produktu lub przyjąć odstąpienie od umowy (Uwaga - jedynie kiedy nie będziemy mogli doprowadzić towaru do zgodności z umową lub wada będzie bardzo istotna)
Przez 2 lata od zakupu towaru odpowiadamy wobec Ciebie za zakupioną rzecz. Kiedy towar jest niezgodny z umową? Podpowiadamy:
● kiedy opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność towaru są niezgodne z umową,
● towar nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, i o którym to celu powiadomił sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który sprzedawca zaakceptował,
● towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,
● towar nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, których można się spodziewać dla tego rodzaju towarów, lub nie występuje w określonej ilości,
● towar nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
● towar nie odpowiada wzorowi lub próbce udostępnionej przed zakupem,
● brak zgodności towaru z umową wynika z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność, lub niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta było wynikiem błędów w instrukcji dostarczonej przez sprzedawcę.
Jeśli, któryś z powyższych punktów dotyczy Twojej sytuacji masz 2 lata (chyba, że w gwarancji produktu określono inaczej) na złożenie reklamacji.
By złożyć reklamację produktu kupionego on-line w sklepie internetowym Świat Zabawek:
1. wypełnij formularz reklamacji [ pobierz plik PDF wzoru formularza ]
2. wyślij wypełniony formularz wraz z załącznikami [zdjęcia, filmik, które pozwolą nam szybko ocenić Twoje zgłoszenie] na adres email: reklamacje@swiatzabawek.net.pl, bądź odpowiadając na wiadomość z potwierdzeniem zamówienia lub drogą pocztową na adres serwisu:
Toys Gallery sp. z o.o., ul. Sidorska 117B, 21-500 Biała Podlaska,
z dopiskiem Reklamacja Sklep internetowy Świat Zabawek.
Po przyjęciu zgłoszenia Twojej reklamacji, jeśli będzie taka potrzeba odbierzemy od Ciebie towar do sprawdzenia lub naprawy na nasz koszt. Będziemy z Tobą w kontakcie przeprowadzając proces reklamacji.
By złożyć reklamację produktu kupionego w sklepie stacjonarnym Świat Zabawek:
By złożyć reklamację udaj się z reklamowanym produktem do salonu, w którym dokonano zakupu. Na miejscu pracownik sklepu przyjmie zgłoszenie reklamacyjne i zacznie procesować reklamację. Przed udaniem się do sklepu możesz skontaktować się z salonem telefonicznie by sprawdzić, czy Twoja wizyta będzie wymagana - w przypadku, gdy brakuje elementów lub części, pracownik może przeprocesować zdalnie domówienie brakujących elementów.
Jeśli w Twoim przypadku wizyta w salonie będzie konieczna, możesz wypełnić formularz reklamacyjny przed przybyciem do sklepu by oszczędzić czas.
Możesz skorzystać z tego formularza reklamacji [ pobierz plik PDF wzoru formularza ].
Ogólne zasady reklamowania produktów:
Uwaga!: Reklamacje wysyłane na adres naszego serwisu lub serwisów producentów paczką za pobraniem nie będa przyjmowane.
W przypadku kiedy towar jest niezgodny z umową, możesz żądać jego doprowadzenia do zgodności z umową poprzez:
- usunięcie niezgodności poprzez naprawę,
- wymianę rzeczy na wolną od wad.
Możesz też żądać obniżenia ceny bądź odstąpić od umowy, pamiętaj jednak, że przysługuje Ci to jedynie w określonych przypadkach:
- jeśli wymiana bądź naprawa towaru będą niemożliwe do przeprowadzenia,
- jeśli nie doprowadzimy towaru do zgodności w umową w rozsądnym czasie, albo będzie się to wiązało z nadmiernymi niedogodnościami,
- jeśli nie odbierzemy reklamowanego towaru do naprawy bądź wymiany,
- jeśli towar został zamontowany zanim ujawniła się jego niezgodność z umową, a my nie zdemontujemy go do naprawy, bądź nie oddamy i zamontujemy ponownie naprawionego lub wymienionego towaru na nasz koszt,
- jeśli niezgodność towaru występuje dalej mimo podjęcia przez nas próby doprowadzenia go do zgodności z umową,
- jeśli brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny, bądź odstąpienie od umowy bez skorzystania z prawa do naprawy lub wymiany,
- jeśli oświadczymy lub wynika to z okoliczności, że nie będziemy mogli doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.
Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.